Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

10/5 08 - Hem ljuva hem!

Av Carro J - 10 maj 2008 12:44


Kan ni tänka er, jag är hemma igen efter en tredagarskurs i Götet, jag tog mig hem igen utan problem. Jag är så stolt över mig själv över denna bedrift! Jag lyckades även hitta överallt jag skulle under dessa tre dagar (även om jag var nära att gå vilse ibland höll jag huvudet kallt och lyckades komma på rätt köl igen). Kursen gick bra, även om det var ganska svårt att förstå allt om dubbel bokföring, debet, kredit, balans/resultatrapport, avstämning, momsrapport och skattedeklarationer så tycker jag att det gick helt ok. Jag har verkligen fått vidga vyerna om man säger så :)


Måste dock erkänna att det var rätt trist att vara helt själv utan någon kompis eller bekant att hänga med på kvällarna. Dessutom bodde jag helt avsides där det varken fanns affärer eller restauranger i hotellets närområde. Tråkigt som fan. Därför tog jag färjan till stan direkt efter kursen dag två och hamnade mitt i typ världens största shoppinggalleria. Jag kunde dock tyvärr inte känna någon shoppingro eftersom jag var tvungen att lägga all min energi på att inte gå vilse. Men jag lyckades ändå köpa en bikini. Jag hade nämligen inte tänkt på att ta med badkläder och insåg att de ju hade relaxavdelning på hotellet först när jag checkade in. Denna möjlighet till lyx tänkte jag verkligen inte låta gå min näsa förbi! Så det var ju bara till att handla en bikini! På kvällen, efter intagen lyxmiddag på Burger King, blev det därför ångbastu och lite bubbelbad. Riktigt nice :) Förutom en liten gubbe som strök omkring var jag helt själv och det var skönt att det inte var en massa folk. När jag skulle gå därifrån tordes jag till och med knycka ett äpple ur fruktkorgen att ha till kvällsfika.


På fredagen slutade kursen klockan 14 och jag hade taxi beställd till 17.30 så då hann jag med en vända på stan i det otroligt fina vädret. Handlade inte mycket men njöt av att strosa runt :) Åt även en lättare middag på Jensens, grillade laxspett med tomatsallad. Underbart gott! Sen bar det av till flyget och hem, vilken härlig känsla att få komma hem och sova i sin egen säng ändå :)

 
 
Ingen bild

Hanna

3 juni 2008 19:05

Hejsan Carro! Vad trevligt att ramla in på din blogg, du får uppdatera mera :) kräm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro J - 9 mars 2009 20:46

  Nu har jag faktiskt varit duktig igen! Har nämligen påbörjat projekt "duschdraperi". När det inte finns ett draperi som duger på marknaden får man allt ta saken i egna händer. Så igår började jag fixa en del av det som skall bli mitt duschdraperi. ...

Av Carro J - 1 mars 2009 18:19

 Idag har jag faktiskt fått något vettigt gjort. Jag har sytt en kudde! Eller om man ska vara petnoga, ett kuddfodral. Och fodralet fungerar faktiskt som förvaring åt två stycken sommartäcken. Perfekt att slå två flugor i en smäll. Jag slapp skaffa s...

Av Carro J - 27 februari 2009 18:48

  Idag hamnade jag på stan och Lagerhaus. Jag är numera 150 spänn fattigare. Men till min stora lycka 40 meter omslagspapper och 60 meter presentsnöre rikare. Jag älskar papper och snören. Det har jag alltid gjort och kommer förmodligen alltid att gö...

Av Carro J - 26 februari 2009 19:05

  Jag ska inte säga hatar, eftersom det är ett väldigt starkt ord.   MEN   Jag ogillar starkt decilitermått. Så vad kan en människa egentligen ha emot ett decilitermått? Jag ska försöka förklara. För det första så finns det aldrig i lådan, oftast lig...

Av Carro J - 25 december 2008 22:18

  Jag hoppas och tror att alla hade en trevlig julafton igår, det hade jag vill jag lova! Första gången vi körde tomtelöst, men det gick vägen ändå. Jag får kompensera med en liten bild här istället, för aningens tomt kändes det ändå :P   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards