Alla inlägg under juni 2008

Av Carro J - 30 juni 2008 21:21

Idag sydde jag klart en väska som jag påbörjade igår eftermiddag. Jag har länge letat efter en fin liten väska med lång rem som man kan ha snett över axel och höft, men jag har inte hittat någon som fallit mig i smaken. Då var det bara att skrida till verket och fixa en på egen hand. Och jag måste säga att jag tycker den blev bra. Den blir helt perfekt att ha på Gatufesten, man behöver liksom inte märka av väskan så mycket då den hänger snett över en :)

Av Carro J - 25 juni 2008 22:20


Idag har jag varit duktig och skaffat flera vuxenpoäng! Jag har fixat två stycken stående överföringar till sparfonder och ökat på en som jag haft sen förut. Det känns så vuxet att det nästan är på gränsen till tantvarning :) Jag la även till en skojig liten gadget i sidpanelen på skrivbordet. Den visar aktuell kurs för mina Ericsson B. Coolt :D


Pappa kom hem med en jättegullig liten hyrbil eftersom hans är på verkstan. Turligt nog var det inte automatlåda i den lilla ljusblå Forden så vi bestämde oss för att övningsköra lite. Det var ett tag sen så jag kände mig ganska ringrostig. Man kanske kan skylla på att jag aldrig kört nån annan bil än vår Volvo 240 förut. På hemvägen kom pappa på att han behöve byta en elmätare på Bergacampingen, väl där fick jag tillfälle att betrakta världens sötaste ekorre. Jag smälte.


I helgen var älsklingen hemma också, det var verkligen härligt :) Bara nio dagar kvar tills vi får ses igen!

Av Carro J - 16 juni 2008 20:17


Javisstja, jag hade ju visst en blogg också. Det hade jag nästan glömt! Det var ett litet tag sen man skrev. Jag har ju till och med fått en kommentar angående detta ;)


Har hänt mycket sen sist. Man var i arvidsjaur en sväng för att se hur soldaten hade det, vilket var så trevligt så :) Var även i kungliga huvudstaden på möte med alla administratörer och lite andra snubbar, så maj blev verkligen en välberest månad! Götet, Sthlm och så Arvidsjaur, inte dålig räckvidd det inte!


Marlene tog examen efter tre år på Mittuniversitetet, stort grattis, sis! Trevlig hade vi det på Primero på kvällen också :) Anna, vi är bäst på att posera måste jag säga! Sen var ju inte släktträffen fy skam heller! Kul att träffas igen, det var ju tio år sen sist! Ett stoort partytält och några infravärmare så kunde inte ens ösregnet slå ner humöret på oss alla 35 glada kusiner och tremänningar.


Tyvärr har inte hela månaden bara varit en dans på rosor.

Ett ljus brann idag.

Ovido - Quiz & Flashcards